У вересні 2023 року на тижні кліматичних змін у Нью-Йорку Volvo Cars однією із перших в автоіндустрії оголосила про припинення виробництва моделей із дизельним двигуном. 

Останнім дизельним Volvo, виготовленим на заводі у бельгійському м. Гент у лютому 2024 року, став V60. А на заводі у Торсланді днями із виробничої лінії зійшов останній дизельний XC90. А це – завершення окремої епохи у 97-річній історії Volvo Cars. Компанія робить великий крок на шляху реалізації амбіцій: стати виробником виключно електромобілів, досягнувши до 2040 року нульових викидів парникових газів.  

На зустріч електричному майбутньому

Десятиліттями дизельні двигуни були синонімом надійності та ефективності. Успіх дизельних Volvo відіграв важливу роль в еволюції бренду в преміум. Проте електрифікація відбувається швидше, ніж можна було уявити, змінюючи правила на автомобільному ринку щодо викидів CO2. Зростає і попит клієнтів на електромобілі –  це відповідь на кліматичну кризу та прагнення дихати чистішим міським повітрям.

У Європі 5 років назад найпопулярнішими були саме дизельні двигуни, тоді як електричні тільки починали привертати увагу. Наразі, за результатами 2 місяців 2024 року, частка дизеля на ринку ЄС зменшилась до 12,9 %, що практично дорівнює частці акумуляторних електромобілів (BEV). Вона за цей період досягла 12 % і продовжує зростати. Також позитивну динаміку (+11,6 %) демонструє попит на плагін-гібридні авто (PHEV). Тому майбутнє Volvo Cars виключно електричне. Шлях до нього поступово допомагають прокладати декілька плагін-гібридів та м'яких гібридів, що залишаються у портфоліо автовиробника.

На даний час, в Україні ще є обмежений склад XC90 та XC60 з дизельними двигунами (MHEV), тому прихильникам дизеля саме час поспішати в дилерські центри Volvo, щоб встигнути придбати собі останні дизельні авто в наявності.

Історія, що викликає гордість

Volvo Cars пишається своєю історією, але впевнено крокує на зустріч майбутньому. Закінчення дизельної епохи є важливим кроком вперед, що позитивно вплине на якість повітря. Однак ця віха історії Volvo варта, аби її пам’ятали:

1979 рік: Швеція та Європа не є ринком збуту дизельних авто, їх купують лише водії таксі та мандрівники. Повільно, але попит зростає, тому Volvo Cars презентує свій перший дизельний автомобіль – Volvo 244 GL D6 із першим у світі потужним
6-циліндровим двигуном для пасажирських авто.  

2001 рік: запуск Volvo V70 та першого дизельного 5-циліндрового двигуна, виготовленого на заводі у шведському місті Шевде. Дійсно потужний та зроблений у кількох різних версіях, двигун мав попит не лише у Європі, а й був встановлений на іподромі в авто S60 Challenge. Volvo Penta навіть зробили морську версію цього двигуна.

2008 рік: запуск серії двигунів Drive-E із невеликими, але високоефективними 1,6-літровими дизельними двигунами. На одному баку можна було подолати 1300 км, а рівень викидів CО2 був настільки низький, що двигуни у Швеції класифікували як "зелені".  Це був великий крок вперед у розвитку дизельних технологій.

2012 рік: Volvo Cars презентує перший у світі гібрид із дизельним двигуном – Volvo V60 D6, що є інженерним дивом. Залежно від режиму водіння, авто на електротязі долало до 50 км, а загальний запас ходу був до 1000 км. Потужність – 215+70 к.с., прискорення від 0 до 100 км/год за 6.2 с.

2013 рік: вдруге в історії компанія запускає повністю самостійний ряд дизельних двигунів на архітектурі Volvo (VEA). Вони поєднують вищий тиск вприскування та унікальну технологію I-ART, що вважається революційною у дизельній галузі. Для клієнтів витрати більш економічні, викиди зменшені, а як бонус – потужність, підсилена традиційним звуком авто. Нові двигуни використовуються в різних моделях, найуспішніше у другому поколінні XC90.

2023 рік: Volvo Cars віддаляється від двигунів внутрішнього згоряння, а у 2024 році повністю припиняє їх випуск.