EX30 має найменший вуглецевий слід з-поміж усіх електромобілів Volvo1. Згідно з оцінкою життєвого циклу (LCA)* загальний вуглецевий слід EX30 – 23 тонни на 200 000 км пробігу.  Це на 60 % менше, ніж у XC40 із ДВЗ2.

Звіт компанії зосереджений на викидах парникових газів та охоплює життєвий цикл авто: від видобутку та переробки сировини і до закінчення терміну експлуатації.

Використання енергії вітру для заряджання EX30 істотно знижує вуглецевий слід: на 42 % порівнюючи зі світовими енергосистемами, та на 22 % порівнюючи із європейськими2. Це підкреслює необхідність прискорення інвестицій в інфраструктуру відновлюваних джерел енергії в усьому світі, щоб електромобілі повністю реалізували свій кліматичний потенціал.

«Перехід до електромобілів ключовий фактор обмеження кліматичних змін, зазначає Йонас Оттерхайм, керівник відділу з захисту клімату Volvo Cars. — Вивчаючи вуглецевий слід EX30 і визначаючи його основні матеріали й процеси, компанія прагне надати цінну інформацію, що допоможе прийняти рішення, спрямовані на підвищення екологічності не лише Volvo Cars, а галузі загалом».

Наразі завершена комплексна оцінка вуглецевого сліду трьох електромобілів, випущених із 2019 року: Volvo EX40 (XC40 Recharge), EC40 (C40 Recharge) і EX30. Публікуючи  звіти, автовиробник прагне допомогти клієнтам приймати обґрунтовані рішення під час вибору нового електромобіля.

Важливий крок на шляху до нульових викидів парникових газів

Автомобілі проектують, будують і транспортують, а це – можливості скоротити викиди парникових газів. Наразі частка перероблених матеріалів у EX30 є найвищою
з-поміж усіх Volvo. Приблизно 1/4 алюмінію і майже 1/5 частина сталі – це продукти переробки вторинної сировини. Крім того, приблизно 17 % усіх пластикових матеріалів в авто, від деталей інтер’єру до зовнішніх бамперів, виготовляються з переробленого матеріалу.

Volvo Cars планує додатково зменшити викиди CO2 від EX30, тому співпрацює з постачальниками по всьому ланцюгу виробництва та продажу. Наприклад, до 2025 року постачальники акумуляторних батарей на 20 % скоротять викиди під час виробництва батарей LFP і на 46 % батарей NMC. Для цього споживання електроенергії під час виробництва елементів замінять відновлюваними джерелами енергії, а частка вторинної сировини в матеріалах збільшиться. 

Виробництво EX30 розпочалося у листопаді 2023 року, а перші власники на європейських ринках отримали авто наприкінці минулого року. EX30 отримав кілька престижних нагород: «Малий позашляховик/кросовер року» за версією News UK Motor Awards, «Автомобіль року Carwow 2024», «Ековоїн року» за версією TopGear.com Awards 2023, а також «Автомобіль року» за версією The Sun.

1 Найнижчий вуглецевий слід з-поміж усіх електромобілів Volvo на сьогодні стосується продуктів, доступних у всьому світі, з пробігом понад 200 000 кілометрів, з однаковим енергоспоживанням на етапі експлуатації

2 Один двигун із акумулятором LFP (51 кВт·год), з 15 роками та 200 000 км пробігу, використовуючи середній рівень енергоспоживання у ЄС28

* LCA – оцінка життєвого циклу Life Cycle Assessment