Міністри ЄС випробовують електромобілі, а Volvo привертає увагу до екології

За участі Volvo Cars, 19 квітня 2023 року неподалік Стокгольма міністри захисту довкілля та клімату країн-членів ЄС випробовували електромобілі, вантажівки і екскаватори. У першій половині 2023 року Швеція головує у Раді ЄС, і саме тест-драйв став частиною офіційної програми неформального засідання Ради ЄС. Захід, спільно з урядом Швеції, організували шведські автомобільні компанії: Volvo Group, Scania та Mobility Sweden.  

Міністри ЄС разом із комісаром ЄС із питань навколишнього середовища випробували модельний ряд повністю електричних автомобілів, зокрема Volvo C40 і XC40, а також вантажівок і екскаваторів.

«Volvo Cars демонструє стійкість своїх амбіцій стати кліматично нейтральною компанією до 2040 року та повністю електричною до 2030 року», – зауважив Джим Роуен, CEO компанії Volvo Cars, у своїй промові на презентації перед тест-драйвом.

Сталь із майже нульовим рівнем викидів CO2 у автомобілях Volvo

Volvo Cars – перший автовиробник, що оголосив електрифікацію всього модельного ряду. Водночас, компанія визнає: лише виробництва електромобілів недостатньо, щоб захистити планету. Тому бренд зобов’язався із 2018 до 2025 року зменшити викиди вуглецю на 40 %. А також зменшити, а в перспективі – позбутися викидів від вуглецевих матеріалів у ланцюзі постачань.

Основа легкових автомобілів – сталь. Представлені на тест-драйві автомобілі Volvo мали протекторну пластину зі сталі з майже нульовим рівнем викидів CO2. Це результат співпраці Volvo Cars та шведського виробника сталі SSAB. Мета – дослідження високоякісної сталі з майже нульовими викидами для автоіндустрії. Очікується, що сталь від SSAB буде інтегрована у модельний ряд Volvo до 2026 року.

Минулого року Volvo Cars першою із автовиробників приєдналася до ініціативи SteelZero. Вона спрямована на підвищення попиту на сталь без викопних речовин та прискорення переходу до вуглецевої нейтральності у світовій сталеливарній промисловості.

Виробництво акумуляторів для електромобілів становить значну частку загального обсягу викидів вуглецю за весь життєвий цикл кожного авто. Тому Volvo Cars у партнерстві із Northvolt на новому заводі Gigafactory у шведському м.Ґетеборг розроблятимуть нове покоління акумуляторних батарей. Завод працюватиме виключно на кліматично-нейтральній енергії.

ЄС прагне бути більш конкурентоспроможним щодо переходу до низьковуглецевої економіки. У зв’язку з цим Джим Роуен наголосив на важливості нещодавно запропонованих законів про нульову чисту промисловість і сировину. Наприклад, положення щодо спрощення та прискорення дозвільних процесів треба реалізовувати без зволікань, адже вони допоможуть бізнесу швидше ініціювати проєкти. Роуен закликав ЄС вжити подальших заходів, включно зі збільшенням виробництва електроенергії без використання викопних видів пального. У пріоритеті також збільшення державних витрат на дослідження та вищу освіту, адже навчання – ключ успішного переходу до електрифікації.

«Електрифікація не лише мінімізує негативний вплив на довкілля, але й має комерційний сенс, – підсумував Роуен. – У 2023 році тренд на придбання електромобілів невпинно зростає: протягом перших трьох місяців 2023 року продано 162 938 Volvo. А це – на 10 % більше, порівняно з аналогічним періодом 2022 року. 41 % продажів бренду у всьому світі склали саме електромобілі та плагін-гібриди».